marți, 30 iunie 2009

Eu si politia romana

Eu merg pe principiul "no play no game", asadar si prin urmare mai intai actionez si apoi stau sa ma gandesc la consecinte.
Era o frumoasa zi de vara. Sa tot fi fost in vara lui 2008. Eram in Constanta. Dintr-o prostie specific romaneasca, am ajuns la politie. Sa dau o declaratie. Eram dupa cum bine m-a numit stimabilul domn politist: "martor cheie".Cum la ce? La un act de "rebeliune" al unei prietene, care si-a plesnit iubitul.Da, i-a dat o palma, in public ce-i drept.Dar era o palma. O femeie ce palmuieste un fost iubit. Nu l-a supus la cine stie ce torturi macabre si nici nu au existat alte amenintari de natura sa-i pericliteze viata individului acela. Domnul "Ex" era un onorabil medic chirurg arab. Era extrem de ocupat la spitalul judetean constantean, unde toate sunt in legea lor, altfel nu-mi explic cum mama lucreaza 12 ore si nenea venea la 9 dimineata la serviciu pentru a pleca la 10(dimineta, da!!). Da, statea 1 ora pe zi, dar se numea medic. Asa o fi la ei acolo?! Nu stiu. Bun. Ajung la minunatul post de politie. In conceptia mea ceea ce se intampla era o razmerita, cum sa fii citata la politie pentru ca ai plesnit pe cineva? Prietene poate la tine in Liban s-o proceda asa, dar la noi in Romanica poti sa te tai pe strada si politistii isi vad de treaba mancandu-si shaorma. Adevarul e ca in Arabia Saudita un ins a divortat printrun SMS de una dintre nevestele lui, ca deh, omul era potent( din toate punctele de vedere) si isi permitea sa aiba n!(a se citi n factorial, unde n ia valori de la 1 la infinit) neveste. Deci , neacordand importanta evenimentului, nu m-am echipat corespunzator, nu mi-am scos de la naftalina niciun sacou, ci m-am dus in pantaloni scurti ca tot omu, cu un tricou, ma duceam la plaja dupa aceea, cred ca aveam si un colac cu mine(nu stiu sa inot:))). Se pare ca normele bunului simt nu se regaseau in comportamentul stimabilului politist, ca altfel nu-mi explic de ce a intarziat 45 de minute. Prietene, Time management iti zice ceva?! Pe mine ma astepta marea, plaja, Mamaia. Distinsul politist si-a afisat burta bine ingrijita si atitudinea superioara din prima clipa. Ma privea de sus, desi nu era mai inalt ca mine( traiasca sportul). M-a invitat in biroul dansului adresandu-mi-se cu replica(care se dorea a fi spooky de-a dreptul):
Politist:"Tu esti martora?"
Raspunsul meu nu a intarziat sa apara: "Nu, sunt doar prietena cu agresoarea deosebit de periculoasa".
Politistul: "Domnisoara, am impresia ca tratati in zeflmea acest caz"
Eu :"Deci aveti multe impresii!"
Politist:" Domnisoara, stiti pentru ce ati fost chemata aici?"
Eu: "Nu, dar am senzatia ca ma veti lumina dumneavoastra"
Politist: "Am impresia(iarasi avea impresii nenea) ca nu aveti incredere si ca luati in deradere politia romana.(a se observa cum domnul trece de la persoana a II-a sg la persona a II-a pl in momentul conversatiei cu mine, se pare deci ca colacul si mingea de plaja impun respect)
Eu:"Vi se pare, sunt obosita doar."
Politist: "Domnisoara, sunteti dispusa sa dati o declaratie?"
Eu:"De ce ma puneti sa scriu, e vacanta, nici nu mai stiu sa tin ca lumea pixul in mana"
Politist:"Domnisoara, va rog sa fiti serioasa, si sa declarati ce anume ati vazut"
Eu:"Nu trebuie sa jur cu mana pe Biblie ceva?(raspuns negativ si privire fulgeratoare din partea interlocutorului meu, deci am tacut)"Sunt olimpica la romana si sa stiti ca voi prezenta cu lux de amanunte sirul evenimentelor petrecute"
Politist:"Domnisoara, scrieti mai repede ca am si alte cazuri de rezolvat"
Eu:"De o importanta si gravitate la fel de mare ca acesta?!"
Scriind declaratia, am mentionat cum medicul(ex-ul) a inceput sa zbiere ca bezmeticul in ditamai spitalul(acolo s-a intamplat "crima") sa ne opreasca cineva, desi noi nu fugeam. Sa ne prinda gardienii(ce gardieni nene, ca in spitalul ala intra cine vrea, cand vrea, ce crezi ca e vreo inchisoare de inalta securitate din Liban, unde sunt incarcerati posibili kamikaze?!revino-ti!).In cele din urma s-a prezentat un jandarm in fata noastra, care s-a dat la o parte in momentul in care i-am spus ca vrem sa trecem, si sa iesim.Da! O aventura veritabila.
Deci ex-ul, acest medic cu preocupari informatice(juca in timpul garzilor bubble trouble) a facut un scandal monstru pentru o palma. S-a ajuns la politie dintrun nimic.
Incheind declaratia, am pus o intrebare cat se poate de pertinenta:
"Dumneavostra vi se pare normal sa tratati astfel de cazuri, cand in oras oamenii se bat, se ucid, cand violurile infloresc ca lalelele primavara?!"
Politist:"Fiecare e liber sa faca orice plangere vrea."
Raspunsul lasa de dorit, dar culmea, e ca nu ma asteptam la mai mult.
Tin sa precizez cum se trateaza cazurie de acest gen in Constanta. Oricine poate declara orice, oricand, oricum, nu conteaza.
Mai mult chiar, stimabilul politist a avut tentativa de a-mi dicta declaratia, lucru pe care nu l-am acceptat, spiritul creativo-metaforic ce ma domina la acea ora matinala atinsese apogeul, deci l-am refuzat, spunandu-i ca.."cred ca sunt in stare sa scriu o declaratie de una singura".
Daca si asta mai e justitie in Romania...atunci mai bine ma lipsesc. Sigur conversatia a fost in zeflmea, ironica si plina de sarcasm din partea mea, caci fusesem trezita prea de dimineta pentru o idiotenie. E trist insa la ce se poate ajunge. Trist, foarte trist.
Citez:"Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"(Mircea Badea)

Toate cele bune!

Un comentariu:

dkanya spunea...

Sper ca ai fost selectata in Tara lui Andrei. Cu siguranta, vei valoriza si valorifica fiecare moment petrecut acolo. Asta si daca vei avea aproape multi oameni calzi, asa cum mi s-a intamplat mie!
Succes inca o data!